Pozycjonowanie

Opis strony, który pojawia się w wynikach wyszukiwania Google nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie strony internetowej, ale warto o niego zadbać, ponieważ description jest elementem, który ma wpływ na klikalność i liczbę wejść na stronę.

Wskazówki Google

Wyszukiwarka Google zaleca, by opis strony był krótki i treściwy. Powinien zawierać najważniejsze frazy i w kilku słowach charakteryzować 4zawartość strony internetowej. Osiągając wysoką pozycję dzięki promocji w wyszukiwarkach internetowych (SEM), szkoda zaprzepaścić swoją szansę na pozyskanie części użytkowników przez brak sensownego meta opisu.

Jaki powinien być skuteczny opis?

Opis strony nie powinien być zbyt długi, ponieważ wtedy w wyszukiwarce będzie widoczny tylko jego fragment. Choć nie ma odgórnego limitu znaków, to najlepiej przestrzegać limitu znaków jaki może zostać wyświetlony w wynikach wyszukiwania. Warto się zmieścić w 150 – 160 znakach ze spacjami, dzięki czemu zyskamy pewność, że cały meta opis będzie prawidłowo wyświetlany w wynikach wyszukiwania.

Meta opis można edytować w kodzie na stronie. Dobrze jest utworzyć unikalny opis do każdej podstrony. Błędem jest więc duplikowanie opisu ze strony głównej na wszystkich podstronach serwisu. Tworząc description warto zastanowić się jakie informacje na temat naszej strony internetowej będą najbardziej przydatne użytkownikowi i jednocześnie zachęcą go do wejścia na naszą stronę. Dzięki dobremu opisowi możemy wzbudzić zainteresowanie stroną i zwiększyć liczbę kliknięć. A to już ma wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Wspieramy w ten sposób działania nastawione na marketing w wyszukiwarkach.

Warto w opisie wykorzystać call-to-action. Dobrze jest używać takich słów jak „wejdź”, „sprawdź”, „kliknij teraz”, „przekonaj się”, „zobacz ofertę” etc. Należy pomyśleć o meta opisie jak o tekście sprzedażowym, którego rolą jest zachęcenie użytkownika do podjęcia działania związanego z wejściem na stronę. Tworząc opis można wykorzystać szczegóły techniczne np. nazwy marek, ceny, parametry.

Nieuzupełniony opis

Zaniechanie tworzenia własnych opisów powoduje, że wyszukiwarka samodzielnie uzupełni to pole kopiując fragment z teksu na stronie. W ten sposób pozbawiamy się możliwości kontrolowania sposobu wyświetlania naszej strony w wyszukiwarce.